Recept voor koolhydraatarme ei muffins, makkelijk om mee te nemen!

geplaatst in: Recepten | 0

koolhydraatarme ei muffinsIn dit artikel deel ik een overheerlijk recept voor koolhydraatarme ei muffins met je.

Het leuke van muffins is dat men ze vaak verward met cupcakes, en dat is ook niet zo gek.

Ze lijken aan de buitenkant veel op elkaar, maar aan de binnenkant kan je toch wel degelijk het verschil proeven.

Deze koolhydraatarme variant is niet alleen superlekker, hij is ook nog eens makkelijk mee te nemen voor onderweg.

Of als een tussendoortje.

De eieren die er in verwerkt zijn geven je een vol gevoel zonder dat je je schuldig hoeft te voelen.

Daarnaast durf ik te wedden dat zelfs mensen die niet aan het afvallen zijn deze hapjes heerlijk zullen vinden.

Kan je ze dus ook nog met anderen delen, mocht je ze niet allemaal voor jezelf willen houden šŸ˜‰

Zelf koolhydraatarme ei muffins maken

Het grote voordeel van zelfgemaakte koolhydraatarme ei muffins is dat je precies weet wat er in zit.

Daarnaast kan je er ook zo veel maken als je wilt en is het een tussendoortje waar je niet snel te veel van binnen kan krijgen.

Ik wilde bijna zeggen dat je het onbeperkt mag eten, maar je moet altijd in de gaten blijven houden dat je wel gevarieerd blijft eten.

De reden dat ik dit er bij vermeld is dat ik hiermee zelf ook wel eens de fout in ben gegaan.

Als je koolhydraatarm eet, mag je bijvoorbeeld best ene keer mayonaise eten, want daar zitten niet veel koolhydraten in.

Maar vervolgens at ik echt OVERAL mayonaise bij en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zo kan je zomaar een hele slechte gewoonte creƫren terwijl je het idee hebt dat je Ʃcht gezond bezig bent.

Persoonlijke Tip:

ā€œWil je graag een EFFECTIEF dieet volgen? 
Dan raad ik je de Afslank Receptenbijbel aan.
Met deze koolhydraatarme recepten val je meerdere kiloā€™s per week af
en ze zijn makkelijk en snel klaar te maken.ā€ 

Is een ei muffin wel gezond?

Naast een handjevol groenten zijn het vooral de eieren en de kaas die de hoofdmoot van dit recept zijn.

Eieren zijn gewoon erg gezond.

Vroeger dacht men nog wel eens dat je al snel te veel eieren zou eten wat slecht zou zijn voor je cholesterol.

Nu zit er wel meer cholesterol in een ei als je het vergelijkt met andere voedingsproducten, maar door deze te eten verhoogd je cholesterol gehalte nauwelijks.

Er zijn genoeg mensen die zo’n 20 eieren per week eten (waaronder ik zelf, soms zelfs meer) en zich er kiplekker bij voelen.

Er zitten veel eiwitten in een ei en verschillende vitaminen en mineralen.

Risico op ziekten kleiner

Sterker nog, het eten van eieren verkleint de kans op hart- en vaatziekten, onder meer omdat er omega 3 vetzuren in zitten.

Deze zorgen ervoor dat hetĀ gehalte aan triglyceriden in het bloed verlaagd worden.

Verder is kaas natuurlijk een enorm koolhydraatarm product.

Toch moet je er om denken dat je niet tƩ veel kaas eet, omdat er veel vetten in zitten. Op zich zijn deze vetten niet ongezond maar een teveel ervan is zeker niet goed.

Hoe kleiner het getal is wat er voor de kaas staat, hoe minder vetten er in zitten.

Een muffin die gemaakt is van ei en kaas met groenten

De benodigde ingrediƫnten

Dit recept is voor 4 personen en je bent ongeveer een half uurtje kwijt met het klaarmaken ervan.

Mocht je alleen zijn weet dan dat het een erg goed product is om onderweg op te eten of mee te nemen naar je werk.

Dit is wat je aan ingrediƫnten voor deze koolhydraatarme ei muffins nodig hebt:

  • 6 eieren
  • 5 kerstomaatjes
  • 2 lente-uitjes
  • 1 handje verse spinazie
  • 40 gram geraspte kaas
  • zout
  • peper
  • paprikapoeder
  • Kokosolie (om in te vetten)

Verder heb je nog een cupcake vorm nodig om de muffins in te maken.

Hoe maak jeĀ koolhydraatarme ei muffins klaar?

  1. Laat de oven voorverwarmen op 180 graden
  2. Spoel de groenten af en snij ze in kleine stukken
  3. Zo kan je de tomaten in vieren snijden, de spinazie niet al te fijn hakken en de ui snipperen
  4. Breek de eieren, doe de inhoud in een kom en klop dit geheel luchtig op
  5. Voeg hier ook de kaas en de kruiden aan toe en meng het geheel goed door elkaar
  6. Doe kokosolie in de cupcakevorm zodat deze is ingevet en het straks makkelijker is om de muffins er uit te halen
  7. Verdeel de gesneden groente over de bodems van de muffins
  8. Verdeel ook het ei-mengsel over de muffins
  9. Roer het ei-mengsel en de groenten nog een beetje door elkaar
  10. Doe de koolhydraatarme ei muffins 30 minuten in de voorverwarmde oven
  11. Pas op dat je je mond niet brand als je ze gaat eten šŸ˜‰

Om de muffins nog ietwat op te zieren kun je achteraf nog wat geraspte kaas er overheen strooien.

Dit smelt dan zo lekker!

Ontvang nog veel meer koolhydraatarme recepten

Vond je dit koolhydraatarme recept een leuk idee en wil je nog veel meer van zulke lekkere recepten in handen krijgen?

Misschien is de Afslank Receptenbijbel dan wel iets voor je.

Hierin staan namelijk heel erg veel recepten zoals deze koolhydraatarme ei muffin.

Ook zitten er allemaal boodschappenlijstjes bij om het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Op die manier hoef je nooit meer zonder inspiratie te zitten en kan je dus iedere avond zonder je hoofd te breken lekker en gezond eten Ć©n afvallen.

Mocht je nog vragen hebben over het koolhydraatarme ei muffin recept of over het boek, laat het dan vooral in de reacties onderaan deze pagina weten.

Ik vind het leuk om van je te horen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *