Mijn persoonlijke ervaringen met een dieet zonder koolhydraten en suiker:

geplaatst in: Afvallen | 0

Wortelen en broccoli die samen in een pan liggenWil je een dieet zonder koolhydraten en suiker volgen?

Dan heb ik goed nieuws voor je, want ik heb het perfecte dieet gevonden…

Voor mij dan he.

Want hét perfecte dieet is voor iedereen weer anders.

Misschien is het zelfs beter om het helemaal niet over een dieet te hebben, maar over het aanleren van goede eetgewoonten.

Veel mensen starten namelijk met een (streng) dieet, vallen kilo’s af en stoppen er daarna weer mee.

Om vervolgens door de maanden heen weer op hun oude gewicht te komen.

Als je dit wilt voorkomen moet je zeker even verder lezen. Ik deel mijn persoonlijke ervaringen met je!

Is een dieet zonder koolhydraten en suiker makkelijk?

Nee.

Als het makkelijk was zou iedereen wel slank zijn, denk ik.

Het is wel makkelijker dan je denkt!

Misschien vraag je je af hoe je ooit het leven gaat doorkomen zonder suiker, maar ik verzeker je dat het lukt.

Als ik het als enorme zoetekauw heb overleefd, dan jij zeker ook.

Persoonlijke Tip:

Wil je graag een EFFECTIEF dieet volgen? 
Dan raad ik je de Afslank Receptenbijbel aan.
Met deze koolhydraatarme recepten val je meerdere kilo’s per week af
en ze zijn makkelijk en snel klaar te maken.” 

Mijn geheime wapen

Ik heb namelijk een geheim wapen wat ik iedere week opnieuw inzet;

De dag waarop ALLES mag.

Ook mijn kinderen zijn hiervan op de hoogte, en soms worden lekkernijen voor mij bewaard tot op die vaste dag. ‘Want dan mag papa koolhydraten’.

Lief he.

Maar vooral ook heel erg effectief.

Want doordat je weet dat die dag (voor mij de zondag) er telkens weer aan zit te komen, kan je het dieet zonder koolhydraten en suiker veel makkelijker volhouden.

Ik heb iedere week op maandag weer iets om naar uit te kijken.

Dit werkt nét zo goed als dat een balansdag niét werkt

Het werkt overigens ook helemaal niet om iets waar je heel erg op gesteld bent INEENS compleet uit je leven weg te doen.

Wat maak je het je zelf dan (onnodig) moeilijk.

Daar komt bij dat deze methode net zo goed werkt als de volgende methode niet werkt:

1 keer per week een dag gezond eten.

Dat betekend namelijk dag je 6 dagen per week ongezond eet of in ieder geval niet op je eten let.

Geef in alles 100%

Ga er dus vol voor:

  • 6 dagen in de week supergezond een dieet zonder koolhydraten en suiker
  • 1 dag in de week ALLES eten wat je maar wilt (en dan ook echt de hele dag 😀 )
  • Bepaal zelf welke dag het beste uitkomt, voor mij is dit de zondag omdat we die vaak met het hele gezin doorbrengen

Is geen koolhydraten eten gevaarlijk?!

Ja, dat is super gevaarlijk.

Je lichaam kan namelijk niet zonder koolhydraten, het is een belangrijk onderdeel van zijn energie toevoer.

Daarom is het ook de bedoeling dat je koolhydraatARM gaat eten en niet koolhydraatLOOS.

Geloof mij, koolhydraatarm eten is al moeilijk genoeg, doe geen aanslag op je lichaam door helemaal geen koolhydraten meer te eten.

Je hebt er ook niets aan als je straks hartstikke ziek bent en niet van je afgeslankte lichaam kan genieten.

Onderscheid tussen goede en slechte koolhydraten

Wat je in je hoofd moet prenten is dat er goede en slechte koolhydraten zijn.

Dit worden ook wel snelle koolhydraten en langzame koolhydraten genoemd.

De snelle variant zorgt er voor dat je bloedsuikerspiegel snel stijgt.

Dat betekend dat er een overschot aan energie in je lichaam aanwezig is die niet verbruikt kan worden. Daarom wordt dit opgeslagen als vet.

Bij langzame koolhydraten wordt de energie ervan langzaam aan je bloedsuikerspiegel vrij gegeven.

Daardoor blijft deze beter op hetzelfde peil en kan de energie over een langere periode gelijkmatig verbruikt worden.

Minder snel weer trek

Voeding waar langzame koolhydraten in zitten hou je dan ook langer een vol gevoel van.

Je hersenen krijgen pas veel later een signaal dat de energie weer aangevuld moet worden als bij voedsel waarin snelle koolhydraten verwerkt zitten.

Mijn gezonde koolhydraten lijst

Als je wilt weten welke producten je het beste kan eten dan moet je het volgende zeker even doornemen.

Ik heb namelijk een gezonde koolhydraten lijst gemaakt waarin je alle producten vind met goede (langzame) koolhydraten.

Bedenk wel dat je ook met gezonde koolhydraten ene overschot kan binnenkrijgen.

Vooral als je wilt afvallen kan dat dan alsnog een remmende werking hebben.

Neem vooral ook de lijst met ongezonde koolhydraten door, dan weet je wat je moet laten staan.

Een spies met allerlei verschillende soorten groenten er aan

Een gratis koolhydraatarm dieet weekmenu downloaden

Het beste wat je kan doen als je zo weinig mogelijk koolhydraten en suikers wilt eten, is kijken of het koolhydraat dieet goed bij je past.

Er is een manier om dit kosteloos te doen zodat het ook nog eens helemaal vrijblijvend is.

Dat kan door hier een koolhydraatarm dieet weekmenu te downloaden.

Het enige wat je hoeft te doen is je e-mailadres achterlaten en dan krijg je hem direct in je inbox.

Het leuke is dat je behalve heel veel lekkere recepten ook direct een boodschappenlijstje krijgt.

Erg handig omdat je dan zelf niet meer hoeft te bedenken wat je allemaal in huis moet halen om gezond te eten.

Hoeveel recepten zonder koolhydraten zijn er?

Mocht je bang zijn dat je al snel uitgekeken bent op koolhydraatarme recepten, dan heb ik goed nieuws voor je.

Er zijn namelijk recepten in overvloed te vinden op het internet.

Het lastige is alleen dat je (vooral als beginner) zelf moet beoordelen of een recept ook écht koolhydraatarm en suikervrij is.

Als je het gratis weekmenu van zonet download, ben je daar wél van verzekerd.

Toch heb je dan nog maar ene beperkt aantal koolhydraatarme recepten, maar gelukkig is ook daar een oplossing voor.

Ik zal je zo een receptenboek laten zien waar je blij van gaat worden, gegarandeerd.

Voorbeeld: Ontbijt zonder koolhydraten

Om je te laten zien hoe makkelijk het kan zijn heb ik hieronder een recept voor een koolhydraatarm ontbijt voor je beschreven.

Probeer het eens uit en ontdek hoe lekker het is (en makkelijk).

Dit zijn de ingrediënten die je nodig hebt:

  • De helft van een kleine komkommer
  • Yoghurt (ongeveer een normaal bakje yoghurt per persoon)
  • Zout en peper naar smaak
  • Worcestersaus naar smaak
  • Verse peterselie
  • 2 grapefruits
  • 2 radijsjes

Zo maak je het klaar:

  1. Maak de grapefruit schoon: snij ze doormidden, haal de pitjes eruit, schep de partjes eruit en ontdoe ze van de vliesjes.
  2. Was de komkommer en snij deze in dunne schijfjes.
  3. Was de radijsjes en maak ze schoon. Snij ook deze in dunne plakjes.
  4. Vermeng de yoghurt met de grapefruit, komkommer en radijsjes.
  5. Meng de peterselie, peper en zout en de Worcestersaus er doorheen, en eet smakelijk!

Nog veel meer koolhydraatarm eten recepten

Ik heb je nu al ene paar handreikingen gedaan voor een dieet zonder koolhydraten en suiker.

Je kan daarmee kennis maken met deze manier van eten (en leven).

Er is echter nog een andere manier – daarmee maak je direct een vliegende start – en dat is de Afslank Receptenbijbel.

In dit boek vind je niet alleen tientallen recepten voor ontbijt, lunch en avondeten, maar ook voor tussendoortjes.

Het zijn stuk voor stuk maaltijden die koolhydraatarm zijn en waar geen suikers aan toegevoegd worden.

Waarom deze koolhydraatarm dieet recepten zo goed werken

De reden dat je met deze recepten gaat afvallen is omdat ze wetenschappelijk onderbouwt zijn met het meest recente onderzoek.

Er worden dus geen vage aannames gedaan of fabeltjes in stand gehouden.

De onderzoekers staan niet stil, en de kennis van tegenwoordig is al veel verder dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden.

Je zult versteld staan van wat wel en niet werkt!

Mocht je nog vragen hebben over een dieet zonder koolhydraten en suiker, stel dan al je vragen in de reacties hieronder.

Ook vragen over het receptenboek beantwoord ik graag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *