Fit Methode Review – Hoe werkt dit programma en moet je er voor gaan?

geplaatst in: Reviews | 0

fit methode reviewAls je op zoek bent naar een review van de Fit Methode, dan ben je hier op de juiste plaats.

De Fit Methode is een erg bekend en veel gebruikte methode om je weer fitter te voelen.

De vraag is natuurlijk of deze methode ook echt goed werkt of dat mensen de methode alleen volgen omdat er zo veel aandacht aan besteed wordt.

Ik had zo mijn vragen en daarom ben ik de methode gaan uitpluizen.

Ik heb het boek voor je doorgenomen en de methodiek onder de loep genomen.

Mocht je willen weten wat mijn persoonlijke bevindingen zijn, lees dan snel verder!

Wat is eigenlijk ‘de Fit Methode’?

Zowel het uiterlijk van de kaft van het boek als de opdruk ‘samengesteld door personal coaches, sportdiëtisten en professionals’ doet vermoeden dat de insteek van deze methode ‘sporten’ is.

Je moet aan de bak.

Dat is ook niet zo gek, want van sporten wordt je fitter, dat weet iedereen.

Mocht je niet van plan zijn om meer te gaan bewegen dan je nu doet, dan kun je deze methode wel naast je neerleggen.

Als je dat er wél voor over hebt, lees dan verder 🙂

De 5 pijlers van de Fit Methode

Peilers onder een dakMet de Fit Methode krijg je de kennis en ‘tools’ aangereikt om fitter te worden.

In het hardcover boek van meer dan 300 pagina’s dat je krijgt thuis gestuurd staan deze peilers centraal:

  1. Meten is weten
  2. Mindset
  3. Bewegen en training
  4. Herstel
  5. Voeding

Met deze aandachtspunten zou het mogelijk moeten zijn om je fitter te gaan voelen.

Niet alleen bewegen, óók voeding

Je kunt er vet mee verliezen, spieren mee opbouwen of je in het algemeen fitter gaan voelen.

Ik ben blij dat ze ze behalve bewegen ook voeding in hun pijlers hebben opgenomen.

Als je wilt afvallen is voeding namelijk van groot belang, het is zelfs belangrijker dan bewegen.

Je kunt namelijk wel afvallen door je voeding aan te passen zonder extra te gaan bewegen, maar je kan niet afvallen door extra te gaan bewegen zónder je voeding aan te passen.

Methode Direct Bekijken

Pijler 1: Meten is weten

Het boek is in verschillende delen opgebouwd.

In het eerste deel van de Fit Methode ga je jouw persoonlijke doel bedenken en opschrijven.

Dit kan gewichtsverlies zijn, maar ook meer uithoudingsvermogen of een bepaalde prestatie (bijvoorbeeld 20 keer achter elkaar kunnen opdrukken).

Daarnaast ga je noteren waar je op dit moment staat.

Je moet dan denken aan zaken als:

  • Je huidige gewicht
  • Je huidige buikomvang
  • Hoe vaak je nu al sport
  • Hoe het op dit moment met je voeding zit

Verder leer je alles over hoe je je voortgang het beste kan bijhouden, hoe je een doel stelt dat je ook echt kan halen en hoe je dat doel dan halen moet.

Tot slot komt aan bod wat er voor nodig is om door te zetten en hoe jij dat voor elkaar krijgt.

noteren

Pijler 2: Mindset

In dit deel van het boek ga je leren hoe jezelf kunt coachen.

Als je daar namelijk toe in staat bent, is het veel makkelijker om je doelen te behalen.

In het boek wordt dit je ‘interne coach’ genoemd. Zelf vond ik dit wat zweverig klinken, maar in feite gaat het er om dat je zelfcoachende kwaliteiten versterkt.

Dit doe je door:

  • Te ontdekken waar jouw motivatie vandaan moet komen
  • Te leren hoe je jezelf de juiste gewoontes aanleert
  • Er achter te komen hoeveel tijd het kost voordat je een nieuwe gewoonte hebt aangeleerd
  • Te leren wat je moet doen als je het even niet meer ziet zitten

Pijler 3: Bewegen en training

Vrouw die oefeningen uitvoertDit deel van het boek wordt de ‘trainingsleer’ genoemd.

Je krijgt een goede basis om aan de slag te kunnen met krachttraining en cardio. Met deze kennis voorkom je blessures en zorg je er voor dat je effectief traint.

De volgende kennisonderdelen komen aan bod in dit hoofdstuk:

  • Hoe spieren zich ontwikkelen
  • Het juiste moment van trainen en met welke frequentie
  • Hoe krachttraining werkt
  • De meest gebruikte oefeningen van de FIT experts
  • De juiste oefeningen om bepaalde spieren te versterken en te vergroten

Pijler 4: Herstel

In het onderdeel herstel wordt in de Fit Methode stil gestaan bij hoe je moet herstellen van de trainingen.

Zelf vond ik dit erg prettig om te lezen omdat je je altijd afvraagt hoe die fitte mensen dat altijd doen. Hebben ze zo veel tijd om met hun lichaam bezig te zijn? Hebben ze dan nooit spierpijn?

Je raakt toch veel te snel overbelast met als gevolg blessures en pijntjes?

De Fit Methode is er van overtuigd dat herstel net zo belangrijk is als het trainen zelf. Of het nu gaat om het kweken van spieren of het krijgen van uithoudingsvermogen.

Je gaat leren:

  • Wat rust en herstellen eigenlijk inhoud
  • Hoeveel rust genoeg is
  • Wanneer je te veel aan het trainen bent
  • Waarom slapen ze belangrijk is en hoe je hier nog meer van gaat genieten

rusten

Pijler 5: Voeding

In het hoofdstuk voeding ga je leren wat gezonde voeding is.

Zelf vind ik de grootste toegevoegde waarde van dit hoofdstuk dat je ook daadwerkelijk aan de slag gaat met een persoonlijk voedingsschema.

Er wordt dus niet alleen maar wat kennis over de muur gegooid, maar je gaat het ook in de praktijk brengen.

Dat is wat mij betreft de beste manier om je gestelde doelen te halen.

Dit is wat er allemaal aan bod komt:

  • Het beste voedingspatroon om fit te zijn en te blijven
  • Je leert hoe je een goed voedingsschema opstelt dat past bij jouw situatie
  • Welke voeding de meeste eiwitten bevatten
  • Wat je vooraf en na afloop van je trainingen moet eten
  • Je leert alles over supplementen en vitaminen

Methode Direct Toepassen

Voor wie is de Fit Methode?

Een springende vrouwDe Fit Methode is bedoelt voor iedereen die vet wil verliezen, gespierder wil worden en voor iedereen die zich gewoon fitter wil voelen.

Alles wat je voor afvallen nodig hebt, komt ook in de Fit Methode naar voren.

Dit zijn de resultaten die je er mee kan behalen:

  • Afslanken
  • Een mooier lichaam (strakker, gezonde uitstraling)
  • Gezonde levensstijl
  • Een strakke buik
  • Gespierder lichaam
  • Meer energie

Dit kun je zowel met alleen het boek behalen door die te lezen en toe te passen, maar het gaat nog beter als je de complete methode toepast.

Wat krijg je naast de Fit Methode boek nog meer?

De Fit Methode is (gelukkig) niet alleen het Fit Methode boek.

Voor veel mensen werkt dat ook niet.

Je koopt dan een boek waarin heel veel goede dingen staan, en wat lekker weg leest.

Vervolgens doe je een poging om er mee aan de slag te gaan en probeert er de dingen uit te halen die voor jou van toepassing zijn.

Na een tijdje vraag je je af of je wel goed bezig bent en daarmee daalt ook je motivatie.

Uiteindelijk ben je er niet veel mee opgeschoten.

Dit lag natuurlijk niet aan het boek, dat was goed.

Het gaat er om dat je persoonlijk advies krijgt, wat voor jou levensstijl van toepassing is. Daarnaast moet je blijvend worden gemotiveerd om er mee aan de slag te gaan.

5x ondersteuning

fit app
De FIT app

Daarvoor heeft de Fit Methode naast het hardcover boek de volgende oplossingen bedacht:

  1. Je kunt bijhouden wat je eet in de zogenaamde Food-app
  2. Je wordt op weg geholpen om persoonlijke schema’s te maken voor je voeding, voor het fitnessen én eventueel voor hardlopen
  3. Daarnaast heb je toegang in de FIT app tot extra schema’s om inspiratie op te doen
  4. De oefeningen die in je schema staan kun je allemaal bekijken in video’s
  5. Je krijgt een op jouw situatie afgestemd voedingsschema inclusief recepten voor iedere dag (Fit Methode pdf)

1. Food-app

In deze app hou je voor jezelf bij wat je eet.

Zo zie je precies hoeveel energie je binnen krijgt en welk soort voedsel je allemaal eet.

Mijn ervaring is dat je nog wel eens behoorlijk kan schrikken van wat je allemaal naar binnen werkt op een dag. Je wordt er even goed bij bepaald! (Positief 😉 )

2. Fitnessschema’s

Je kunt hierbij niet alleen schema’s krijgen voor in de sportschool, maar ook om thuis te trainen en om te gaan hardlopen. Dit zijn de Fit methode pdf’s.

Daarbij maakt het niet uit of je net begint met bewegen of al een gevorderde sporter bent.

Omdat de schema’s helemaal afgestemd worden op jouw persoonlijke situatie, heb je niet het idee dat je enorm aan het afzien bent en zijn de doelen ook daadwerkelijk haalbaar. Wel zo fijn!

schema fit methode
Voorbeeld schema uit de Fit Methode

3. FIT-app

Zelf ben ik niet zo van de trainingsschema’s op een papier.

Ik heb m’n smartphone altijd bij me en dan is een app als deze erg handig.

Je persoonlijke schema’s staan er in, maar je kan ook veel extra schema’s opzoeken zodat je altijd een passend schema voor handen hebt als je gaat trainen.

Ik vind dit vooral handig als je een keer je dag niet hebt en van je normale schema moet afwijken.

Bijvoorbeeld in het geval van een blessure of omdat je een slechte nacht hebt gehad.

4. Oefeningen bibliotheek

Twee sportende vrouwenSoms staan er in je schema oefeningen die je nog nooit eerder hebt gedaan.

Of oefeningen waarvan je niet helemaal zeker bent of je ze wel op de juiste manier uitvoert.

Je kunt dan naar de bibliotheek gaan waarin allemaal filmpjes staan van de oefeningen in je schema.

Op die manier kun je zelf aan de slag en hoef je niet telkens een trainer in de sportschool aan te spreken.

En als je thuis traint, weet je zeker dat je op de juiste manier bezig bent wat natuurlijk blessures en overbelasting zo veel mogelijk voorkomt.

5. Voedingsschema’s

Je ontvangt meer dan 40 voedingsschema’s en recepten die bij jouw situatie passen.

Op die manier hoef je zelf amper meer na te denken over wat je iedere dag moet eten tijdens het uitvoeren van de Fit Methode.

Er is niets irritanter dan iedere dag te moeten bedenken wat je gaat eten.

Helemaal als je zeker wilt weten dat het past bij de trainingen die je doet.

Op deze manier kan iedere beginner afvallen en fit worden aanpakken als een professional. Je wordt met deze 5 extra’s dus erg goed ondersteund.

Alle Extra’s Bekijken

Mijn ervaring qua motivatie met de Fit Methode

Mijn persoonlijke ervaring is dat bij een boek zoals bijvoorbeeld het boek van de Fit Methode je na verloop van tijd je motivatie verliest.

Ook bij andere digitale afslank methodes ligt dit gevaar altijd op de loer.

De Fit Methode heeft daar naast de apps en de persoonlijke benadering nog iets op bedacht.

Ze doen dit zelfs op drie verschillende manieren:

  • Persoonlijke e-mail coaching
  • Je kunt al je vragen stellen in de Fit-community (Feedback op je voortgang bijvoorbeeld)
  • Iedere twee weken een webinar van een specifieke Fit expert

trainen

Persoonlijke e-mail coaching

Voor de e-mail-coaching moet een intake-formulier invullen zodat duidelijk is op wel niveau je instroomt.

Daar worden dan de tips op afgestemd en ook moet je je vooruitgang telkens laten weten.

Op die manier wordt je progressie gemeten en in de gaten gehouden.

Dit klinkt misschien irritant omdat je iets moet bijhouden. Het zorgt echter wel voor de stok achter de deur die iedereen nodig heeft om door te zetten.

Anders was je überhaupt niet met een methode begonnen om fit te worden…

De e-mail coaching krijg je 3 maanden, zodat je een goede start kan maken en een echte stok achter de deur hebt.

Fit community

Verschillende handen op elkaarIn de fit-community zijn behalve andere deelnemers die ook de Fit Metode volgen, ook de experts aanwezig.

Zo kun je dus altijd je vragen stellen aan mensen die in het zelfde schuitje zitten (ervaringen delen) én aan mensen die professionele ervaring hebben, de experts.

Mijn ervaring is dat als je ziet hoe (goed) anderen bezig zijn, je zelf ook gemotiveerd wordt om er nog net even een schepje bovenop te doen.

Daarnaast kan je ook op zoek gaan naar een eigen maatje.

Dit kan iemand zijn met wie je op afstand je voortgang deelt, maar het kan ook iemand uit de buurt zijn met wie je samen gaat trainen.

Dat laatste geeft vaak de grootste motivatie-boost!

Webinars over specifieke onderwerpen

De deelname aan de webinars is niet verplicht, je kunt je gewoon inschrijven als het onderwerp van een webinar je aanspreekt.

Op dat moment kun je ook al je persoonlijke vragen stellen.

De webinars zijn alleen voor mensen die de Fit Methode volgen, dus voor gemotiveerde mensen die er niet vrijblijvend zitten.

Dat geeft een extra dimensie aan elk webinar.

Je merkt het aan het soort vragen dat gesteld worden, maar ook aan de persoonlijke verhalen waar andere deelnemers mee komen. En waar jij weer van kan leren.

Zo help je elkaar weer verder en komen er onderwerpen aan bod die voor iedereen interessant zijn.

Starten Met De Methode

Deze stappen ga je volgen als je start met de Fit Methode

De eerder genoemde delen zijn in het boek verwerkt binnen een stappenplan dat je doorloopt.

Zowel het boek als de andere onderdelen die bij de methode horen ondersteunen je tijdens de stappen.

Dit zijn de stappen die je zet:

  1. Je huidige situatie in kaart brengen (gegevens van jezelf meten en invullen)
  2. Je doel formuleren, wat wil je bereiken
  3. Een startformulier invullen
  4. De FIT app installeren (als je het complete pakket hebt gekocht)
  5. Een voedingsschema maken en je voeding bijhouden
  6. Uitvoeren van een FIT -check
  7. Aan de slag gaan met trainingsschema’s (Fit Methode pdf’s)
  8. Jezelf feedback geven op de voeding die je eet
  9. Een evaluatie op je herstel; neem je wel genoeg rust en slaap je wel genoeg?
  10. Je doelen en subdoelen evalueren en eventueel bijstellen

fit methode stappen

Met het doorlopen van de stappen zorg je er voor dat je in controle bent.

Je ziet precies of je wel of geen vooruitgang boekt en komt er ook achter waar dat aan ligt en wat je er aan kan verbeteren.

Persoonlijk vind ik dit een goed doordachte methode zonder dat het allemaal heel erg ingewikkeld wordt.

Vooral dat laatste is erg belangrijk omdat het wel uitnodigend moet zijn om er mee aan de slag te blijven.

Daarnaast is het fijn dat je weet dat professionals met je meekijken en waar nodig kunnen bijsturen.

Mijn conclusie van deze Fit Methode review

Als ik kijk naar hoe het boek is samengesteld, dan is duidelijk te merken dat hier professionals aan de slag zijn geweest.

Het is met recht een complete methode te noemen omdat je náást het Fit Methode boek ook nog allemaal ondersteunende elementen krijgt:

  • Apps
  • Schema’s
  • Coaching mails
  • Webinars
  • Video’s

Daarnaast wordt het niet ingewikkelder gemaakt dan het is.

De opzet is zo dat je zin krijgt om er mee aan de slag te gaan en gemotiveerd blijft om het vol te houden.

Het Fit Methode boek zelf is zo geschreven dat zowel beginners als gevorderden hier hun voordeel mee kunnen doen.

Zelf ben ik bijvoorbeeld geen groentje meer en toch heb ik nog nieuwe dingen geleerd over supplementen en vitaminen.

Verder leest het boek lekker weg, vanwege de manier van schrijven, maar ook vanwege de opmaak.

Wat mij betreft is de methode dus een regelrechte aanrader.

fit experts

Fit Methode prijs

Wat betreft de prijs zit het wel goed.

Je kunt alleen het boek aanschaffen voor nog geen 30 euro. Ik zou daar niet voor gaan als ik jou was, want voor 30 euro meer heb je het hele pakket!

Het complete pakket is eigenlijk datgene waar je het meeste progressie mee gaat boeken.

Voor die prijs kun je geen personal trainer inhuren. Alleen voor het intake gesprek ben je dat bedrag bijna al kwijt…

Je moet het ook zien als een investering in je gezondheid. Mooi meegenomen dat het zo betaalbaar is gemaakt, maar eigenlijk zou het niet moeten uitmaken wat het kost.

Een goede gezondheid is toch van levensbelang?

Niet-goed-geld-terug garantie

garantie labelJe krijgt een 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie.

Dat betekend dus dat je het hele pakket kosteloos 14 dagen kunt uitproberen. Of je nou alleen het boek koopt of de gehele methode, dat maakt niet uit.

Zelf vind ik dergelijke garanties altijd boekdelen spreken.

De makers zijn zo overtuigd van de kracht van hun product dat ze dit wel aandurven.

Voor jou is het fijn dat er ook een weg terug is en kun je rustig bekijken of het wat voor je is.

Fit Methode kopen (gebruik de kortingslink!)

Als je na mijn Fit Methode review net zo enthousiast bent als ik, dan kan ik me voorstellen dat je zo snel mogelijk aan de slag wilt.

Ik kan je verzekeren dat je hier geen spijt van gaat krijgen want naast dat het een doordachte methode is, is het ook gewoon heel erg uitgebreid.

Je kunt er direct mee beginnen, het boek wordt binnen 3 werkdagen bij je thuis bezorgt.

Het mooie is dat er geen risico’s aan kleven omdat je gewoon binnen 2 weken je geld terug kan krijgen, mocht je dat willen.

De Fit Methode kopen? Gebruik dan de onderstaande link!

CTA Fit methode

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *