Is Be-slank een goed eiwitdieet? (Review)

geplaatst in: Reviews | 0

Het eiwitdieet van Be-slank is behoorlijk populair bij voedingsconsulenten.

Misschien omdat er een grote marge op zit en ze er op die manier veel aan kunnen verdienen, of omdat het makkelijk te verkrijgen is.

Maar misschien ook wel omdat het gewoon een makkelijk middel is waarvan je gaat afvallen.

In dit artikel ga je ontdekken wat de Be-slank precies voor een afslank middel is en of het echt werkt, ook voor de lange termijn.

Je kunt dan voor jezelf de beste keuze maken of het bij je past of dat je beter even verder kan zoeken. Daarom geef ik ook direct een alternatief.

Het belangrijkste is dat jij op je streefgewicht komt en ook blijft.

be-slank

Wat het Be-slank eiwitdieet precies inhoud

De eerste vraag die opkomt is wat dit eiwitdieet van Be-slank nou eigenlijk inhoud.

Met wat voor producten wordt er gewerkt? Krijg je alleen informatie of ook echte producten? En hoe snel kan je er mee afvallen?

Om maar met de deur in huis te vallen; Be-slank werkt op basis van maaltijdshakes.

Dit zijn shakes die je drinkt in plaats van een maaltijd. De shake ís dan dus de maaltijd.

Het mooie aan deze shakes is dat de volgende zaken er niet in zitten:

  • Synthetische geurstoffen
  • Kleurstoffen
  • Smaakstoffen
  • Conserveringsmiddelen

Je krijgt dus geen troep binnen wat je misschien met ander voedsel ook zo veel mogelijk probeert te vermijden.

Het is daarbij ook goed om te weten wat er wél in de shakes zitten:

  • Soja-eiwit isolaat
  • Melk proteïne isolaat

De shakes kun je maken met bijvoorbeeld melk of sojamelk, maar ook met yoghurt of kwark.

Op die manier kun je makkelijk en snel een maaltijd maken zoals een ontbijt. Je wordt er vol van vanwege de vele eiwitten die er in zitten en het is een goede basis om je dag mee te beginnen.

De shakes zijn er in verschillende smaken:

  • Perzik
  • Kers
  • Vanille
  • Chocolade
  • Aardbei
  • Gemengd fruit

Op die manier zit er altijd wel een shake bij die je lekker vindt.

Het principe van het Be-slank eiwitdieet

De werking van het Be-slank eiwitdieet is niet ingewikkeld.

Je neemt een Be-slank maaltijdvervanger voor de maaltijden in de ochtend en de middag.

Voor het avondeten moet je dan zelf zorgen, dit zal dan bestaan uit een gezonde maaltijd met warm eten.

Hierbij moet je denken aan veel groenten met wat rijst of aardappels (Niet veel) en daar mag je dan ongeveer 125 gram vlees of vis bij hebben. Hiervoor heb je wel de juiste eiwitdieet recepten nodig.

Als toetje mag je een schaaltje magere yoghurt.

Het avondeten zou genoeg moeten zijn om de rest van de avond door te komen zonder een hongergevoel en dus zonder een extra snack.

Tussendoortjes?

Mocht je overdag wel behoefte hebben om tussendoortjes te nemen dan mag je 2 stukken fruit per dag eten.

Mocht je het echt niet meer uithouden (Dus alleen in noodgevallen) dan kun je bij hele erge honger een proteïne reep nemen of een paar eiwitrijke grissini’s.

Grissini’s zijn kruidige en krokante stokjes waarin geen suiker maar wel veel eiwitten zijn verwerkt.

Deze extra’s kunnen vooral makkelijk zijn als je een dag net even wat meer inspanning hebt gedaan dan normaal.

Denk bijvoorbeeld aan een middagje in de tuin werken of een middagje shoppen.

veel fruit

In het weekend

Be-slank heeft ook aan de weekenden gedacht.

Vaak zijn dit de momenten dat je wat rustiger aan doet en wat meer wilt genieten. Ze hebben geprobeerd dit ook in het eiwitdieet te verwerken.

Zo mag je één dag van het weekend even wat rustiger aan doen met het dieet. Je kunt hierbij denken aan:

  • Een glaasje wijn drinken
  • Een paar toastjes eten
  • Een paar stukjes kaas eten
  • Wat Be-slank chips eten

Deze chips zitten ook vol met eiwitten en zijn dus niet gemaakt van aardappelen zoals bij normale chips. Dit maakt dat je geen koolhydraten binnenkrijgt maar juist weer meer proteïne.

De chips hebben ze smaak gegeven door aroma’s van aardappelen te gebruiken, ze hebben ze zouter gemaakt met zoute algen en zoeter gemaakt door stevia te gebruiken.

Juist omdat de chips vol eiwitten zitten heb je eerder het idee dat je vol zit én past het erg goed in een eiwitdieet.

De 3 fasen van het Be-slank eiwitdieet

Het be-slank eiwitdieet is in 3 fasen opgedeeld.

Dit is een goed ding, want de fasen geven aan dat er niet alleen gedacht wordt aan afvallen, maar ook aan het op gewicht blijven als je eenmaal je streefgewicht hebt bereikt.

Dit zijn de 3 fasen van het Be-slank eiwitdieet:

  1. Fase 1 Afslanken
  2. Fase 2 Overgang naar normaal eten
  3. Fase 3 Behouden van je gewicht

Fase 1: Afslanken

Eigenlijk is de eerste fase opgedeeld in twee delen.

Eerste gedeelte fase 1

Bij het eerste gedeelte van fase 1 mag je alleen maar eiwitshakes nemen en geen normaal eten. Naast de shakes mag je qua drinken alleen water of groene thee drinken.

Ze willen daarmee je lichaam ‘resetten’ zoals zij dat noemen.

Je lichaam moet wennen aan de eiwitten en er gaan in dit eerste deel extra veel afvalstoffen je lichaam verlaten.

Dit maakt dat je je futloos kan voelen, last kan krijgen van een gevoel alsof je griep hebt en veel andere symptomen de kop op kunnen steken.

Om dit te compenseren zal er erg veel water gedronken moeten worden. Dit maakt ook dat de afvalstoffen sneller en makkelijker je lichaam kunnen verlaten.

Dit eerste gedeelte van de eerste fase bestaat uit hooguit 5 dagen en zal je het meest zwaar vallen.

Tweede gedeelte fase 1

kop koffie

In het tweede gedeelte van de eerste fase mag je in plaats van de eiwitshakes in de avond een gewone maaltijd voor jezelf klaar maken.

Voor de andere twee maaltijden, het ontbijt en de lunch, neem je nog wel een shake.

Ook mag je weer koffie en andere soorten thee drinken.

Het avondeten moet wel voor het grootste gedeelte uit groenten bestaan met een klein beetje aardappelen of rijst. Ook mag je bij die maaltijd een stukje vlees of vis hebben, zij het ongepaneerd.

Je moet om de koolhydraten denken, maar je moet niet koolhydraatVRIJ gaan eten.

Je lichaam heeft koolhydraten nodig, en als je die helmaal niet meer binnen zou krijgen tijdens het eiwitdieet, en daarna weer wel, dan zou je gaan jojo-en met je gewicht.

Dat is het laatste wat je wilt.

In dit gedeelte van de eerste fase is het de bedoeling dat je je streefgewicht bereikt.

Fase 2: Overgang naar normaal eten

Als je eenmaal je streefgewicht hebt bereikt ga je door met fase twee van het Be-slank eiwitdieet.

Het is hierbij de bedoeling dat je gaat minderen in de eiwitrijke maaltijdshakes. Je begint met het vervangen van een maaltijdshake door een broodmaaltijd met hooguit twee broodjes.

Je kunt dit eventueel aanvullen met wat rauwkost of magere yoghurt, mocht je niet vol zitten na twee sneetjes brood.

Hoe lang je over deze afbouw fase doet hangt af van hoe lang je over de eerste fase hebt gedaan.

Het moet in verhouding tot elkaar staan, bijvoorbeeld:

  • 4 weken fase 1 = 5 dagen fase 2
  • 12 weken fase 1 = 14 dagen fase 2

Zo heb je voldoende tijd om langzamerhand weer over te gaan op ‘normaal’ voedsel.

Fase 3: Behouden van je gewicht

In fase drie neem je helemaal geen maaltijdvervangers meer in de vorm van eiwitshakes.

Je moet gaan eten volgens ‘de schijf van vijf‘ en daarbij zelf de adviezen opvolgen die je op de website van Be-slank kan vinden.

Natuurlijk vinden ze het niet erg als je toch nog één keer per dag een maaltijdshake neemt…

Gewoon om het jezelf makkelijk te maken. En om er voor te zorgen dat je van hen blijft kopen.

Be-slank eiwitdieet vergeleken met andere eiwitdiëten

De producten van Be-slank kun je allemaal los kopen, wat een groot voordeel is, maar ook een nadeel.

Dat betekend namelijk dat je erg vrij gelaten wordt in wat je wel en niet gebruikt.

Als je een doorgewinterde afvaller bent (want niet te hopen is) dan is dit niet zo erg. Maar wat nou als je niet goed weet wat je wel en niet moet nemen?

Dan kan het zomaar zijn dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet.

Wel of niet voor Be-slank kiezen

Mocht je na het lezen van de werking wel voor het Be-slank eiwitdieet willen kiezen, ga dan naar hun website en bestel een aantal producten. Je kunt dan binnen een paar dagen aan de slag.

Wil je liever eerst even verder kijken omdat alleen maaltijd vervangers je niet zo aanstaan, dan is dat goed te begrijpen.

Er zijn namelijk nog veel andere eiwitdiëten te verkrijgen.

Veel mensen kiezen voor een eiwitdieet, en dat is niet zo gek want het kent vele voordelen. Zo wordt het als erg makkelijk, plezierig en ook gewoon als lekker gezien. En de resultaten liegen er niet om.

Alternatief

Er is echter een dieet dat er met kop en schouders bovenuit steekt.

Dat is het boek Fitchef van Mark van Oosterwijck.

Dit receptenboek onderscheid zich namelijk met de volgende voordelen:

  • Zeer geschikt voor sporters
  • Hiermee krijg je alle belangrijke voedingsstoffen binnen
  • De recepten kosten weinig tijd om klaar te maken
  • Het is lekker, dus geen straf om te eten
  • Je hoeft geen honger te lijden zoals bij andere diëten
  • De ingrediënten zijn betaalbaar en niet onnodig exotisch
  • Niet-goed-geld-terug garantie

Dit is zeker een aanrader als je niet aan de gang wilt met poeders, maar structureel gezond wilt leren eten. Het is ook nog eens goedkoper, want je hoeft maar eenmaal een investering te doen en met poeders moet je telkens weer nieuwe kopen.

CTA Fitchef

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *