Het beste dieet uit 5 verschillende soorten diëten

geplaatst in: Reviews | 0

beste dieetAls je op zoek bent naar het beste dieet, dan zit je hier goed.

Je ontdekt namelijk niet alleen wat het beste dieet is, maar ook kun je uitvinden welk dieet het beste bij jou past.

We zijn nou eenmaal allemaal verschillend, met verschillende behoeften en verschillende verwachtingen.

Het is daarom erg lastig om te bepalen wat het beste dieet is, omdat er veel factoren van afhankelijk zijn die voornamelijk persoonsgebonden zijn.

Om toch een manier van afvallen tot het beste dieet uit te kunnen roepen, is er gekeken naar de belangrijkste factoren die een dieet in zich moet hebben.

Om te bepalen wat het beste dieet is moet je wel weten welke diëten er zijn, want misschien is het eindoordeel wel anders dan die jij voor ogen hebt.

Om voor jezelf een weloverwogen keuze te kunnen maken, volgen hier de meest gebruikte diëten waarna het beste dieet wordt benoemd. Lees dus snel verder!

Beste dieet kandidaat #1: Het Eiwitdieet

Het eiwitdieet is veruit het meest populaire dieet wat er te krijgen is. Dit komt omdat vrijwel iedereen er resultaat mee behaalt, ook zij die al meerdere andere diëten hebben geprobeerd en daar niet verder mee kwamen.

Alleen niet elk eiwitdieet is even goed, kijk daar wel voor uit.

De grote voordelen van een eiwitdieet zijn de volgende:

  • Je krijgt er een vol gevoel van, zonder dat je er van aankomt
  • Daardoor ga je minder eten en vooral minder tussendoortjes eten
  • Je gaat lichaamsvet verbranden omdat eiwitten maar langzaam verteren
  • Daardoor heb je een blijvend resultaat, zonder jojo-effect
  • Eiwitten zorgen voor meer spierweefsel, en dat zorgt voor meer vet verbranden

Verschillende bekende eiwitdiëten zijn het dr. Frank dieet, het Dukan dieet en de shakes van Weight Care.

Omdat er nog meer eiwitdieten zijn, is geprobeerd een weloverwogen keuze te maken om hier het beste eiwitdieet uit te kiezen.

Belangrijke aspecten voor het beste eiwitdieet

Daarbij is gekeken naar deze verschillende aspecten:

  • de factor Gezondheid; Hoe gezond is het voor je lichaam,
  • de factor Duurzaamheid; Ga je er van Jojo-en of val je blijvend af
  • de factor Prijs; Hoeveel krijg je voor het geld, is het de investering waard

Ook is onderzocht hoe de service na de aankoop is. Dus als je nog met vragen zit, of je deze ergens kwijt kan en of deze ook goed en met kennis van zaken beantwoordt worden.

Wat als laatste nog genoemd moet worden is dat is gekeken naar gebruikerservaringen.

Dus wat vinden huidige klanten van het eiwitdieet en hoeveel zijn ze er mee afgevallen.

Het beste eiwitdieet is:

Dit alles is in acht genomen en onderzocht, en daaruit is voor de eiwitdiëten het boek van Fitchef als beste dieet gekomen.

boek fitchef

Misschien vraag je je af waarom juist dit afslank boek zo goed wordt bevonden.

Dit komt met name door de grote hoeveelheid aan goede recensies die zijn gevonden over dit boek, ook van mensen die er al langer mee aan de gang zijn en van mensen die nu alweer verder zijn met hun leven.

In al die recensies komt ook naar voren dat de compleetheid van het boek zo fijn is, omdat je het idee hebt echt helemaal ondersteund te worden.

En last but not least, de 30.000 Nederlanders die het hebben gevolgd vielen er 3-6 kg mee af. Die 6 kilo is natuurlijk vooral van mensen die erg zwaar waren, want dan gaat afvallen het snelst.

Het is echter nog steeds een opbeurend gegeven als je 3 kilo per week afvalt.

Als dit voor jou het beste dieet is, wacht dan niet langer om er mee aan de slag te gaan, resultaat gegarandeerd.

Daar komt bij dat je op dit moment gratis verzending van het boek krijgt vanwege hun grote succes.

Dat is het proberen waard, niet?

CTA Fitchef

Beste dieet kandidaat #2: Het Crash dieet

Een crash dieet zorgt er voor dat je in korte tijd veel afvalt. Vaak mag je niet zo veel eten, en zijn de resultaten maar tijdelijk omdat in veel gevallen vooral vocht wordt verloren.

Als je weet dat het menselijk lichaam voor meer dan 50% uit vocht bestaat, is het ook niet zo gek dat je dan snel afvalt.

Daar komt bij dat dat vocht in je lichaam er niet voor niets zit en na het dieet gewoon weer aangevuld wordt door je lichaam.

Toch zijn er veel mensen die een crash dieet volgen en daarom is er voor gekozen ook deze in de kandidatenlijst van het beste dieet op te nemen.

Er zijn verschillende crashdiëten, zoals:

  • Het 10 dagen dieet
  • Het 3 dagen dieet
  • Het yoghurt dieet
  • Het militaire dieet
  • Het soep dieet
  • Het ziekenhuis dieet

Om een goede afweging te kunnen maken wat het beste dieet is van de crashdiëten, is begonnen met willekeurig enkele crashdiëten onder de loep te nemen.

10 dagen dieet als beste dieet?

Het 10 dagen dieet heeft 7 regels waar je je in de basis aan moet houden. Het dieet duurt 10 dagen en in die tijd moet je je aan deze regels houden.

Als je het dieet strikt volgt, dan val je 5 kilo af en als je meer wilt verliezen dan kun je het dieet nogmaals volgen.

Wel wordt aangegeven dat het slim is om er een pauze tussen te houden en het niet 20 dagen achter elkaar te doen.

Dit zijn de 7 regels waar je je aan dient te houden:

  1. Het brood wat je eet mag alleen volkoren zijn
  2. Als smeerboter mag je enkel margarine gebruiken
  3. Als je sla eet mag je dressing gebruiken, geen mayo
  4. Geen enkele saus bij de maaltijden
  5. Het vlees wat je eet moet mager zijn, zonder vet klaargemaakt
  6. Zo veel water, koffie en thee zonder melk en suiker als je op kan
  7. 2,5 liter drinken op een dag, op z’n minst

Voorbeelden maaltijden 10 dagen dieet

Over het algemeen zijn de bovenstaande regels goede regels, want alles wat genoemd wordt, val je van af. Maar dan komen de maaltijden die je in die 10 dagen mag eten, hieronder worden er enkele weergegeven.

  • Ontbijt: Zoveel koffie en thee als je wilt, 1 broodje met 50 gram (magere) worst en 1 sinaasappel.
  • Lunch: 2 boterhammen met 100 gram (mager) vlees, een flinke portie sla en 1 glas sap.
  • Diner: Je mag 2 soeplepels groente ‘macedoine’ (blikjes van Bonduelle).
  • Ontbijt: Zoveel water, koffie en thee als je wilt, 1 sneetje brood en 2 gekookte eieren.
  • Lunch: 2 broodjes met 100 gram magere worst.
  • Diner: 1 soeplepel mager goulashvlees, 2 aardappelen, een flinke portie sla en 1 glas sap.

Ok, dit crashdieet valt nu al af als beste dieet, want je krijgt gewoon veel te weinig te eten waardoor je niet de voedingsstoffen binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft.

We gaan nog een crashdieet onder de loep nemen om te zien of die gezonder is.

Soepdieet als beste dieet?

Het soepdieet is een crashdieet waarbij je voornamelijk soep eet. Het is makkelijk klaar te maken, en iedereen die wel van een soepje houd, zal het prima in de oren klinken om met alleen soep eten af te vallen.

Over het algemeen is soep erg lekker en je kunt het in veel verschillende variaties nuttigen. Ook is soep niet duur om klaar te maken, allemaal voordelen, zo lijkt het.

Maar de nadelen zijn er ook:

  • Van alleen soep kan je lichaam niet goed functioneren
  • In enkel soep zitten te weinig voedingsstoffen voor je lichaam
  • Dit zal voor een onbalans in je lichaam zorgen waardoor je last van allerlei bijwerkingen krijgt
  • In feite doe je je lichaam voor een bepaalde periode tekort

Conclusie soepdieet

Uit bovenstaande punten valt al te concluderen dat ook een crashdieet als het soepdieet niet het beste dieet gaat worden.

Het is ronduit ongezond voor je lichaam en ook al val je wel af, nadien zal dit er gewoon weer aankomen.

Dit was ook het laatset crash dieet wat hier behandelt wordt.

Er is nog kort onderzoek gedaan naar de resterende crash diëten, maar elk crash dieet blijkt ongezond te zijn en voor de lange termijn enkel te zorgen voor het jojo-effect, dat zijn grote schommelingen in je gewicht.

Daarom is welk crashdieet dan ook niet meer in de race om het beste dieet te worden, en het is ten zeerste af te raden om een crashdieet te volgen.

Beste dieet kandidaat #3: Het Dash dieet

De naam van het Dash dieet doet in deze context direct denken aan een crash dieet, maar gelukkig blijkt dit niet het geval te zijn.

DASH staat voor ‘Dietary Approaches to Stop Hypertension’ en dat betekend zoveel als met een dieet de hoge bloeddruk tegen te gaan.

In de naam gaat het dus voornamelijk om het verlagen van de bloeddruk, in de praktijk werkt het in nog veel meer zaken door.

  • Het helpt tegen een teveel aan cholesterol
  • Het geeft meer energie en een beter weerstandsvermogen
  • Het is niet alleen voor jongeren maar juist ook voor oudere mensen
  • Het leert je gezond te eten en te leven
  • Het verlaagt de bloeddruk
  • Het helpt bij nierziekten en -aandoeningen
  • Het is erg goed voor de werking van je darmen
  • Het helpt je gezond en blijvend af te vallen

Dash dieet een wondermiddel?

Dit klinkt bijna als een wondermiddel. Het mag dan uit Amerika overgewaaid zijn, de resultaten liegen er niet om. Het is al 5 keer uitgeroepen tot beste dieet en ook het NRC is er positief over:

nrc dash dieet

Verder zijn er veel positieve recensies te lezen over dit dieet, en lijkt het ook echt te doen wat het beloofd. Het dieet werkt voornamelijk door veel groente, fruit en volkoren producten te eten.

Er wordt in de recensies wel aangegeven dat er in het begin lichte darmklachten kunnen zijn, maar dat dit is omdat je lichaam moet wennen aan het gezonde eten.

Verder is het DASH dieet niet voor mensen die:

  • Een intolerantie voor lactose of melk hebben
  • Allergisch zijn voor noten, zaden, peulvruchten of bonen
  • Medicijnen gebruiken tegen te hoge bloeddruk, overleg dan is eerst met je huisarts om te zien of je hiermee kan starten.

Mocht je van geen van deze 3 punten last hebben, en lijkt dit dieet je wat, losstaand van onderstaande conclusie? Op dit moment loopt er een korting op dit dieet, dus misschien is het nu de tijd om er aan te beginnen.

CTA Dash dieet

Beste dieet kandidaat #4: Het Paleo dieet

In een notendop is het Paleo dieet dat je weer gaat eten zoals onze voorvaderen deden toen er nog geen fabrieken waren en iedereen at wat de natuur te bieden had.

Dit zijn de producten die daar bij horen en die de basis vormen van het paleo dieet:

  • Verse, biologische producten
  • Mager, gezond vlees
  • Noten en zaden

Je gaat hierbij geen calorieën tellen of koolhydraten turven. Het gaat er om dat je ongezonde producten in je eetpatroon vervangt door gezonde alternatieven uit bovenstaand lijstje.

Je kunt dit dieet zo strikt volgen als je zelf wilt. Zo zijn er mensen die heel erg volgzaam hierin zijn en helemaal geen bewerkte suikers en zuivel eten. Ook eten ze enkel biologisch en alleen vlees dat komt van dieren die gras hebben gegeten.

Maar er zijn er ook die zo nu en dan de Paleo stijl volgen maar soms ook eten waar ze zin in hebben.

Feit is dat je er door kan afvallen, maar dat het niet gaat meevallen om je een dergelijke levensstijl aan te meten.

Door gebruikers wordt aangegeven dat de eerste maand erg zwaar is omdat je moet wennen aan wat je niet meer mag eten, maar dat de tweede maand echt fantastisch is omdat je dan enorm begint af te vallen en de voordelen ervan gaat opmerken.

Voordelen Paleo dieet

paleo dieetDit zijn de voordelen van het Paleo dieet:

  • Je eet alleen nog goede calorieën
  • Je eet alleen nog goede vetten
  • Je eet geen granen en pasta’s meer
  • Dit alles zorgt er voor dat je geen calorieën gaat verbranden maar vet
  • Je krijgt meer energie
  • Je valt blijvend af

Als je het idee hebt dat het paleo dieet wat voor je is, kijk dan direct even op deze pagina, waar een uitgebreid verslag staat van wat Paleo inhoud.

Beste dieet kandidaat #5: Het Koolhydraatarm dieet

Het koolhydraatarm dieet is een dieet waarbij je niet heel anders hoeft te gaan eten. Je gaat alleen van sommige producten minder eten en van andere meer.

Dit doe je aan de hand van de Glycemische Index (GI). Dit is een index waarmee aangegeven wordt hoe snel koolhydraten in de darmen worden verteerd en als glucose in het bloed wordt opgenomen.

Als je snelle koolhydraten hebt, gaat je bloedsuikerspiegel erg snel stijgen, waardoor je lichaam meer insuline aanmaakt. En hoe meer insuline, hoe meer vet er in je lichaam opgeslagen wordt.

Het is dus van belang dat je langzame koolhydraten gaat eten.

Om je een indruk te geven welke producten snelle en langzame koolhydraten bevatten, is onderstaande lijst toegevoegd:

GI Index 1

Je lichaam kan niet zonder koolhydraten

Bij het volgen van een koolhydraatarm dieet minder je de inname van koolhydraten. In bijan al het voedsel dat we binnen krijgen zitten koolhydraten, en je lichaam kan er ook niet zonder om goed te kunnen blijven functioneren en gezond te blijven.

Wees je er daarom van bewust dat je bij een goed koolhydraatarm dieet niet alle koolhydraten vermijd, maar alleen de slechte. Het heet niet voor niets ‘koolhydraatARM’ en geen KoolhydraatLOOS’ dieet.

Voordelen Koolhydraat dieet

Omdat een koolhydraat niet ingewikkeld is, zien veel mensen dit dieet wel zitten. Je hoeft geen dure ingrediënten te kopen en je kunt het eenvoudig verwerken in je dagelijks leven. De grootste voordelen van dit dieet zijn de volgende:

  • In principe kun je het dieet gratis volgen. Overal zijn er gratis recepten hiervoor te vinden, en de ingrediënten zijn volop verkrijgbaar
  • De recensies zijn overwegend positief en er zijn er erg veel van. De meeste mensen merken in de eerste week al resultaat
  • Je wordt niet uitgehongerd, waardoor je bijna ongemerkt afvalt
  • Je valt blijvend af en omdat het makkelijk in je dagelijks leven te verwerken is mag het bijna geen dieet worden genoemd maar een aanpassing in je voeding

Mocht je, ongeacht de uitkomst welk dieet het beste dieet is, een start willen maken met een koolhydraat dieet, dan kun je bij het Mentale Dieet Plan 50 gratis recepten inzien. Je kunt daarbij ook het gratis boek gebruiken wat je er direct bij krijgt.

En het beste dieet is geworden… *trrromgeroffel*

Het kan zijn dat je nog diëten in dit overzicht mist, laat het dan vooral weten, met name als je er goede ervaringen mee hebt gehad.

Het is dan ook niet de bedoeling om volledig te zijn, de aanname is dat diëten die veel gebruikt worden ook goed zijn, daar is het internet veel te transparant voor. Daarom is er voor gekozen de keuze tot deze diëten te beperken.

En als je naar de lengte van dit artikel kijkt, weet je ook waarom dit wel zo slim was…

Maar we dwalen af, Het Beste Dieet gaan we nu onthullen.

Het beste dieet is geworden: Het Koolhydraatarm Dieet

Zonder te veel in herhaling te vallen zijn dit de criteria waarom dit het beste dieet is geworden:

  • Je hoeft er niet veel voor te veranderen in je dagelijks leven
  • Het is een goedkoop dieet dat je je hele leven kan blijven volgen
  • Daarom is het meer een manier van eten dan een dieet
  • Daardoor is het een blijvend dieet zonder Jojo-effect
  • Je leert er gezond door te eten, afvallen wordt daardoor bijzaak
  • Er is erg veel informatie over te vinden zoals gratis recepten en varianten op de toepassing

Als je het leuk lijkt om hier meer over te weten, dan kun je een uitgebreide review lezen over de Afslank Receptenbijbel. Je krijgt daarmee een overvloed aan informatie en steuntjes in de rug om er mee aan de slag te gaan.

In dat opzicht kun je een betere start van afvallen niet wensen, een echt warm bad.

De Afslank Receptenbijbel is er daarbij op gericht om een verandering in je gewoonten te maken om zo de rest van je leven blijvend af te vallen.

CTA Afslank receptenbijbel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *